Grand Festival smíchu, Pardubický vinařský půlmaraton, Pardubické letní kino Pernštejn, Czech Open. Tyto a řada dalších, celkem čtrnáct významných akcí, které jsou typické vysokou návštěvností a letitou tradicí, zahrnuje projekt Pardubičtí tahouni. Ten má podpořit kvalitní kulturní a sportovní akce ve městě.

„Projekt zahrnuje akce, které jsou stěžejními pilíři pardubické kultury a sportu a pomáhají městu budovat silnou a vyhledávanou značku v národním i mezinárodním měřítku. Mají nezastupitelný podíl v oblasti turismu a zvyšování atraktivity našeho města pro tuzemské i zahraniční návštěvníky,“ uvedl primátor Pardubic Martin Charvát.

Jednotlivé akce mají díky tomuto projektu jistotu podpory města, což jim má umožnit lepší plánování rozpočtu i hledání dalších partnerů. Kromě jarní a podzimní části městských slavností přispěje radnice ostatním tahounům celkovou částkou přes čtyři miliony korun. Město chce navíc uvolnit další peníze na společný marketing.

„Letos chceme mnohem více šlápnout do společné propagace prostřednictvím jednotného nového loga, jež se stává jakýmsi puncem kvality akcí. K většímu využití turistického potenciálu našich tahounů jsme v prvním kroku vytvořili společný prezentační materiál s mapou, počítáme s propojením akcí také přes internet, ale i dalšími propagačními nástroji,“ uvedl náměstek primátora, zodpovědný za cestovní ruch, Jakub Rychtecký.

Součástí propagační mapy je také dotazník, který má radnici přinést informace o návštěvnících Pardubic a umožnit lepší zacílení reklamy. Zajištění sběru dat o počtu a složení návštěvníků navíc patří mezi úkoly tahounů – stejně jako sledování mediálních výstupů akce a podpora dalších členů skupiny na vlastních webových stránkách.

Všechny akce budou mít společné logo. „Na stůl nám přišlo několik návrhů, jak projekt propagovat. Jednoznačným vítězem se stal magnet ve tvaru podkovy, ztvárňuje tak symbol města – koně, současně vysílá jasný signál o tom, že Pardubice jsou po mnoha stránkách přitažlivé město,“ uvedla Jana Fiedlerová z odboru kultury, sportu a cestovního ruchu.

Projekt pozitivně hodnotí i organizátoři vybraných akcí. „Líbí se nám, že logo vyjadřuje i smích. Vážíme si toho, že jsme se s Grand Festivalem smíchu dostali mezi čtrnáct nejvýznamnějších akcí města a bereme to jako zhodnocení kvality uplynulých šestnácti ročníků festivalu,“ uvedl mluvčí Východočeského divadla Radek Smetana.

Vyšlo v MF DNES 5. ledna 2017

zbývá
509
slov
3 minut