Jedním z nejdůležitějších témat je v Sezemicích dopravní situace. Všichni oslovení kandidáti na starostu Sezemic se shodují, že plánovaný obchvat města je nutností.

„Samozřejmě by pomohl obchvat, který jediný dokáže zlepšit dopravu ve městě. Vypadá to, že to je na dobré cestě, ale bohužel to nezáleží na nás. My se snažíme také o větší bezpečnost, které chceme docílit pomocí měřicích cedulí na začátku města, aby si řidiči uvědomovali, jakou rychlostí do Sezemic vjíždějí," uvedla kandidátka Marie Schillerová (ANO 2011).

S tím souhlasí i Hana Krátká. „Situaci zklidní až plánovaný obchvat. Omezené možnosti ke zklidnění však město má. Ještě letos by mělo být nainstalováno osm měřičů rychlosti. Cílem je omezení rychlosti na příjezdu do města od Časů," prohlásila pro Deník kandidátka za ODS. Mezi kandidáty panuje shoda

Důležitou otázkou je také možnost výstavby bioplynové stanice. I v tomto ohledu mezi kandidáty na starostu panuje shoda.

„Myslím si, že v dohledné době se bioplynová stanice v Sezemicích ani blízkém okolí stavět nebude. Náklady na výstavbu jsou velmi vysoké a nejsem přesvědčený, že by pro naše město našla uplatnění," poznamenal Martin Staněk ze sdružení Za Sezemice krásnější.

S výstavbou bioplynové stanice nesouhlasí ani Petr Vlasák (ČSSD). „Veřejnost je rovněž proti – obává se zápachu a zvýšení intenzity nákladní dopravy. Nejsme si také jisti efektivitou, a proto nechceme město zbytečně zadlužit," konstatoval.

Právě finance jsou důležitým aspektem. „Město na bioplynovou stanici nemá peníze. Nemyslím si, že by bylo správné, pokud by se městská pokladna kvůli její výstavbě zbytečně zadlužila," řekl Martin Srazil (KDU-ČSL).

Vyšlo v Pardubickém deníku 16. září 2014

zbývá
353
slov
2 minut